Home
Faculty of Law

Warning message

There has not been added a translated version of this content. You can either try searching or go to the "area" home page to see if you can find the information there
GOVLAND

Innføring og endring av byggjegrenser mot sjø, og krav til sakshandsaminga

I samband med plan- og bygningslova av 2008 vart det innført nye reglar om byggjegrense som vilkår for oppføring av tiltak i 100-metersbeltet langs sjøen. Professor Ingunn Myklebust er intervjua i Kvinnheringen.

Kyst.
Ingunn Myklebust diskuterer om tilhøva stundom kan vere slik at endringar i planstatus bør varslast grunneigarar direkte ved individuelle brev
Photo:
Colourbox.

Main content

I samband med plan- og bygningslova av 2008 vart det innført nye reglar om byggjegrense som vilkår for oppføring av tiltak i 100-metersbeltet langs sjøen. Ved eit pennestrøk vart difor eldre reguleringsplanar som opna for utbygging i strandsona sett til side, og det vart behov for ny kommune- eller reguleringsplan med byggjegrense for å få kunne få muligheit til å oppføre tiltak her.

Ei særleg utfordring er at endringar av kommuneplan, som det normale utgangspunktet ikkje blir varsla grunneigarar ved individuelle brev, og at ein slik endring i lov og planstatus kunne kome brått på grunneigarar, eller andre rettshavarar.

I dette intervjuet diskuterer Myklebust om tilhøva stundom kan vere slik at endringar i planstatus bør varslast grunneigarar direkte ved individuelle brev, og kva det eventuelt kan ha å seie for høve til plangrunnlaget og framtidig bygging at slikt varsel ikkje har blitt gitt.

Ettersom det normale utgangspunktet er at det ikkje skal oppførast tiltak i strandsona, kan det nok ofte vere slik at mangel på deltaking i saksprosessen ikkje har hatt innverknad på arealplanen sitt innhald, sjølv om kommunen bør leggje opp til breie diskusjonar, der alle partar vert høyrt i saka.