Institutt for biovitenskap (BIO)
Praktisk Utdanning

Video: Ingvild og Astrid forteller om å være student på tokt

Studenter i biologi forteller om å reise på tokt med G.O. Sars, og hvordan det er å drive med havforskning som en del av utdanningen.

Biologi på UiB: Ingvild og Astrid forteller om å være student på tokt

Produsent:
Randi Heggernes Eilertsen, UiB

Ingvild og Astrid tar mastergrad på Institutt for biovitenskap på UiB, og forteller om sine opplevelser med havforskningstokt som en del av utdanningen.

I forbindelse med sine masterprogrammer reiste de tre uker over Nordsjøen til Shetland, og fikk praktisk erfaring som havforskere.

"Det var noe jeg hadde sett frem til, og det levde absolutt opp til forventningene" forteller Astrid, som studerer Fiskeribiologi og forvaltning.

"Man har liksom hørt om dette toktet i havforskningsfaget, og det er noe man ser frem til. Og det gjør gjerne at man velger å studere ved UiB, fordi man faktisk får prøvd seg ordentlig på tokt som havforsker", sier Ingvild, som studerer Marinbiologi.

Se mer av livet som student på tokt i videoen over, eller les mer om muligheter innen biologi på våre nettsider.