Institutt for geovitenskap

Nyhetsarkiv for Institutt for geovitenskap

Stein-Erik Lauritzen anerkjennes for banebrytende forskning på speleothemer.
For two intense weeks,students and lecturers from around the world gathered in the small town of Yosemite National Park to discuss climate science as part of the ACDC summer school
GEOFAREDAGEN samler dagens og fremtidens geoforskere; studenter, undervisere og folk som arbeider med risikoer forbundet med naturlige og geologiske prosesser.
Et unikt møte med filmskaperen Craig Foster, som gjennom film klarer å fortelle noe unikt om menneskets opprinnelse, marinbiologi og den voldsomme kraften som ligger i forandring.
Han liker å være godt forberedt og bruker studentaktive læringsformer og eksempler fra næringslivet. Det setter studentene pris på. Fysikkprofessoren er årets underviser ved MatNat-fakultetet 2019.
De norske representantene i årets Geo-OL leverte sterke resultater og ble belønnet med flere bronser og én sølv i Daegu i Sør-Korea