Institutt for geovitenskap

Nyhetsarkiv for Institutt for geovitenskap

I tirsdag 28.10.14 møtte Helga (Kikki) Flesche Kleiven opp på Stortinget for å ta fatt på oppgaven som rådgivende medlem i Arbeiderpartiets nyetablerte og partinøytrale klimapanel.
Atle Nesje hadde siste veka i august 2014 sitt 33. år med feltkurs i kvartærgeologi på Finse
Kalksteinsgrotter kan gi verdifull informasjon om hvordan klimaet har endret seg flere hundre tusen år tilbake i tid.
ICE2ICE oppstartsmøte i København. Akkompagnert av musikk og en kort promoteringsvideo fikk ERC Synergi-prosjektet «Ice2ice» en fantastisk start 15. september –møtet innledet et arbeidsseminar i København 15.-17. september.
Forskningen rundt våre isbreer er tverrfaglig. Geologenes dateringer gir viktig kunnskap om isbreenes historie og utbredelse over tid.