Institutt for geovitenskap

Nyhetsarkiv for Institutt for geovitenskap

From journeys into mines to explorations of volcanoes on the ocean floor, deep voyages reveal the richness of the planet’s deep biosphere.
Leif-Erik Rydland Pedersen i spennende og aktuelt intervju med NRK.
The 47th Under Water Mining conference (UMC18) was hosted in Bergen, Grieghallen, from 11th to 14th of September. The conference was organized in collaboration with the K.G. Jebsen Centre for Deep Sea Research (UiB), Global Centres of Expertise Subsea (GCE Subsea) and the Norwegian Petroleum Directorate (NPD). We are pleased to announce that the conference was of great success.
Han har en forkjærlighet for tavleundervisning og bruker banale visuelle virkemidler for å få studentene til å forstå. Morten Førre er kåret til årets underviser ved MatNat-fakultetet for 2018.