Institutt for geovitenskap

Nyhetsarkiv for Institutt for geovitenskap

Francesca vulcano and her coworkers have been awarded the 2022 best article award from FEMS microbiology ecology. The article investigates the evolution and adaptation to different environments of anaerobic methane oxidizing Archaea.
Kva skal ein ta vare på når ein skal legge eit langt arbeidsliv bak seg? I dag er det festseminar for professor John Inge Svendsen, no emeritus.
Mathilde B. Sørensen, professor i seismologi ved UiB, forteller om jordskjelvet som rammet Tyrkia mandag 6. februar, midt på natten, i grenseområdet mellom Tyrkia og Syria. Skjelvet hadde styrke 7.8, og var dermed det kraftigste skjelvet Tyrkia har opplevd siden 1939.
Institutt for geovitenskap, UiB, har de siste månedene anskaffet flere toppmoderne droner for å utføre høyoppløselig kartlegging i 2D og 3D