Institutt for geovitenskap

Nyhetsarkiv for Institutt for geovitenskap

Mandag 30. mai var offisiell åpning av Norsk Havlaboratorium på Marineholmen med statsminister Erna Solberg i spissen. Norsk Havlaboratorium skal være en samlokalisering av Havforskningsinstituttets og UiB sin marine forskningsinfrastruktur og kompetansemiljøene knyttet til denne.
Elba feltkurset 2016 Alle er tilbake fra et givende Elba feltkurs hvor alt gikk som planlagt, fin gruppe. De fikk besøk fra vår Erasmus partner i Pisa og de gjennomførte en felles feltdag med studenter og professorer fra Pisa.
Earthlab er nå offisielt åpnet. 12 mai klippet rektor Dag Rune Olsen "sløyfen" - etter to år og en handlerunde i millionklassen, er endelig EARTHLAB igang.
Linjeforeningen for geologi ved UiB, Mjøllnir, er av de eldste og mest aktive på Det matematisk-naturvitenskaplige fakultet. I år er studentforeningen aktuell som 50-årsjubilant.