Institutt for geovitenskap

Nyhetsarkiv for Institutt for geovitenskap

Den erfarne geologen Gunn Mangerud går inn i fakultetsledelsen for å styrke satsingen på energiomstilling. – Målet er å bidra til at UiBs forskning og utdanning på området fortsetter å øke i omfang, styrke og synlighet.
Både Thomas og Alma studerer geovitenskap på masternivå. Bachelorprogrammet har to retninger; geologi og geofysikk. Her får du svar på hvordan det er å studere de ulike retningene.
Institutt for geovitenskap har denne uken vært arrangør av generalforsamlingen i Tectonic Studies Group (TSG), i Universitetsaulen ved UiB.
Kerim Hestnes Nisancioglu og Anne-Katrine Faber fra GEO og Bjerknessenteret for klimaforskning, er tildelt støtte for feltkurset Ice Finse, som skal bidra til iEarth – et nasjonalt konsortium for utdanning i geovitenskap
Vi held på med eit gigantisk eksperiment. Endringane vi ser no, er så raske at vi aldri før har sett noko liknande.
Minerals and Metals for Green Technologies was the main theme for the NGF winter conference 2019, January 7th - 9th. Many of our PhD and master students presented their work during the conference and it was of great success.
Eystein Jansen ble mandag tildelt Brøggerprisen under Norsk geologisk forening (NGF)s Vinterkonferanse som ble avholdt i Bergen 7-9. januar.