Institutt for geovitenskap

Nyhetsarkiv for Institutt for geovitenskap

Selvrensende beskyttelsesdrakter og masker med bedre filtreringsegenskaper enn flytende kull gir i dag. Materialer basert på såkalte metall-organiske rammeverk (MOF) gir nye muligheter til å beskytte oss mot farlige kjemikalier.
Universitetet i Bergen gir prisar til dei som skapar eit godt arbeids- og læringsmiljø. Her er årets vinnarar.
Nele Meckler leter etter klimasvar i bittesmå vanndråper lukket inne i dryppsteiner i tropiske huler.  Det Europeiske forskningsrådet støtter henne med den høythengende stipendet ERC Consolidator Grant.
I februar tok Natalie og Stine turen fra Oslo til Bergen for å delta på Åpen Dag ved UiB. Denne høsten startet de på bachelorstudiet i geovitenskap, og nå i november vant de Juniorvannprisen 2020.
Willem van der Bilt får et Starting Grant på 9,9 millioner kroner av Trond Mohn stiftelse.