Institutt for geovitenskap

Nyhetsarkiv for Institutt for geovitenskap

Ny forskning viser at jordskjelv fører til avgassing og utslipp av CO2 fra grunnvann. Kanskje kan utslippene også varsle kommende skjelv.
Både Bachelor- og Masterprogram i geovitenskap scorer høyt blant UiBs programmer
Globale samfunnsutfordringer har avsatt midler til stimulering av faglig tverrfakultært samarbeid i 2019. Søknadsfrist 25. september.
Kunngjøring av valg for Institutt for geovitenskap for alle grupper. Gruppe B og D for perioden 1.8.2021-31.7.2022, gruppe A og C for perioden 1.8.2021-31.7.2025
The EPOS-Norway Annual Workshop of 2019 took place in Bergen, Wednesday 23 January to Thursday 24 January. This year's venue was the Radisson Blu Royal Hotel at Bryggen. The workshop brought together more than fifty participants: partners and external parties related to the project, as well as anyone interested in learning more about EPOS-Norway.
iEarth og studentene Ingvild og Eline presenterte i dag prosjektet «Undervisningsfilmer – laget av og for studenter» under Læringslaben sin Labfrokost.
Ritske Huismans og Sebastian Wolf deltok på en to ukers felt tur til Andes fjellene sammen med kolleger fra Barcelona University (Prof. Josep Anton Munoz, Dr Nuria Carerra), Pau University (Prof. Jean-Paul Callot), og Total (Dr Jean-Claude Ringenbach, Dr Hugo Freije).