Institutt for geovitenskap

Nyhetsarkiv for Institutt for geovitenskap

Invitation to the EPOS-Norway (EPOS-N) Final Workshop sharing the outcomes and achievements of the EPOS-N project in the areas of Solid Earth data integration and e-infrastructure, and Solid Earth monitoring in the Artic.
Under Aarebrotforelesningen søndag kveld tok klimaforsker Kikki Flesche Kleiven publikum med på en reise gjennom klimahistorien, og forklarte hvorfor de siste 170 årene er ulikt alt vi tidligere har sett.
Kikki Flesche Kleiven er klar for å holde årets Aarebrotforelesning. For å engasjere publikum i 200 minutter vil hun variere mellom flere formidlingsmetoder og kanskje prøve å overraske seg selv underveis.
Vi fikk i går den gledelige nyhet at Tore Klausen, tidligere bachelorstudent, masterstudent, PhD kandidat og post.doc. ved vårt institutt har blitt beæret med Reusch medaljen.
Etter to åremål som direktør for Bjerknessenteret for klimaforskning, blir Tore Furevik til sommaren direktør for Nansensenteret for miljø- og fjernmåling i Bergen.