Institutt for geovitenskap

Nyhetsarkiv for Institutt for geovitenskap

Professor Kerim Hestnes Nisancioglu, Institutt for geovitenskap og Bjerknessenteret, har fått innvilget NFR prosjekt innen søknadstypen Klima- og polarforskning. Tittelen på prosjektet er: "Exchanging local narratives and scientific understanding of climate changes in Indigenous communities of Greenland and the southwest Pacific" og er et Stort tverrfaglig,prosjekt innen Klima- og jordsystemet
Professor Atle Rotevatn, Institutt for geovitenskap, har fått innvilget NFR prosjekt innen søknadstypen «Kompetansebyggende prosjekt for næringslivet». Tittelen på prosjektet er: "A Renaissance of Central North Sea Salt Tectonics and implications for Hydrocarbon Prospectivity in Underexplored Permian-Triassic intervals". Tematikk: Petrolium
Kikki Kleiven tar over jobben etter Tore Furevik og skal lede 200 klimaforskere de kommende fire årene.
Sigrunn Eliassen, Bodil Holst, Henk Keers, Atle Rotevatn og Mathilde B. Sørensen blir tatt opp i fakultetets pedagogiske akademi, og skal bidra til å øke kvaliteten på utdanningen ved fakultetet.
Gunn Mangerud setter sammen et helt nytt team når hun overtar for Helge Dahle som ny dekan ved Det matematisk-naturvitenskapelige fakultet. For første gang i UiB-historien skal fakultetet ledes av en kvinne.
Statsminister Erna Solberg og olje- og energiminister Tina Bru la fram den nye stortingsmeldingen det industrielle potensialet i norske energiressurser, fredag 11. juni. UiB stilte med eksperter som svarte media i etterkant.
Alma Dzozlic Bradaric fullførte sin mastergrad ved GEO i 2020 Nå har hun fått førsteprisen: Earth Model Award Winner fra Halliburton for sitt glimrende utførte masterprosjekt.