Det humanistiske fakultet

Nyhetsarkiv for Det humanistiske fakultet

Litteraturhuset i Bergen og RFL inviterte gjester fra inn- og utland for å belyse psykoanalysen fra et filosofisk, politisk, historisk, juridisk og estetisk ståsted.
Mange fikk velfortjent heder og ære på instituttets tradisjonsrike markeringslunsj.
Tidsskrift for kjønnsforskning har i anledning sin 40-årsdag feiret med prisutdelinger til én utvalgt artikkel for hvert av tiårene tidsskriftet har eksistert.
Jeanett har byttet ut byen mellom de syv fjell med en by som aldri sover. Etter å ha fullført bachelorgraden, var det lett å reise tilbake til utvekslingslandet Japan – hvor hun nå har en karriere i PR-bransjen. I dag jobber Jeanett for Inoue PR, hvor hun er Assistant Account Executive.
Eldbjørg Haug benyttet anledningen til å presentere ny bok om reformasjonen.
Sosialantropolog og WAIT-forsker Shahram Khosravi gjør, blant annet, feltarbeid blant irregulære migranter i Stockholm.
– Jeg er overrasket og glad over å bli tildelt formidlingsprisen. Det betyr mye at arbeidet jeg gjør blir satt pris på, sier Ivar Utne.
Postdoktor Helen F. Leslie-Jacobsen er ekspert på eddadikt og norrøne lovtekstar – og er tildelt årets pris for unge forskarar i humanistiske fag.