Det humanistiske fakultet

Nyhetsarkiv for Det humanistiske fakultet

Denne høsten vil seks fremragende og internasjonalt anerkjente historikere dele sin kunnskap og innsikt om det kinesiske kommunistpartiet og dets historie.
Pandemien er fortsatt med oss, og våre forskere jobber med mange spennende tematikker på tvers av fagfelt. Gjennom våren fortsetter vi med Pandemifrokost der du kan høre om pågående prosjekter, møte gode kolleger og komme med dine tanker og ideer.
Vi har gleden av å invitere dere til en ny og tverrfaglig forskergruppe. Lov og kultur i det førmoderne nord er opprettet på LLE av prosjektet “Transformations of Medieval Law”, og drives av Helen Leslie-Jacobsen, Ole-Albert Nordby og Julián Valle.
– Studentene velger å studere japansk språk fordi de elsker populærkulturen i landet, sier Benedicte Mosby Irgens, dosent i japansk ved UiB. Språket er ikke vanskelig, men det er veldig tidkrevende å lære seg.
New CNA software published on The Comprehensive R Archive Network.
Hva kan samfunnet og globale organisasjoner gjøre bedre for å stoppe høyreekstremistisk radikalisering og terrorinnhold på nettet?
– Vi er svært glade for at akkurat du har valt å studere her hos oss, seier dekan ved Det humanistiske fakultet, Camilla Brautaset. Vi gler oss til å ta i mot deg!
Martyna Swiatczak's paper on "Different algorithms, different models" was published in Quality & Quantity (2021): https://doi.org/10.1007/s11135-021-01193-9
Er du nyutdanna og skal ut å søke jobb? Korleis går du eigentleg fram? Mari Lund Eide var nyutdanna lektor i 2018 og har nokre skikkeleg gode tips til deg som er på jobbjakt.