Det humanistiske fakultet

Nyhetsarkiv for Det humanistiske fakultet

Det var då NRK-korrespondent Roger Sevrin Bruland rapporterte frå innsida av ei italiensk intensivavdeling at vi nordmenn verkeleg oppfatta kor alvorleg koronaviruset er. Tilbake i Berlin skryt han av historiefaget frå UiB som han nyttar kvar dag på jobb.
– Covid-19 har vist at vi trenger en ny debatt om hvordan vi fatter beslutninger i krisesituasjoner når de vitenskapelige svarene ikke foreligger enda.
Forskere på WAIT-prosjektet reflekterer over kompleksiteten i det å vente i pandemitider.
I dette blogginnlegget reflekterer fire forskere på WAIT-prosjektet over hvordan Covid-19-pandemien påvirker migranter med usikker juridisk status.
Alexander van der Haven, Associate Professor in Religious Studies, talks about placing forms of religiosity in a context that makes sense out of them.
I løpet av vårsemesteret har fem nye stipendiater startet ved AHKR. Les presentasjon av prosjektene deres her.