Det humanistiske fakultet

Nyhetsarkiv for Det humanistiske fakultet

Har du tenkt på at ordet "fremmedspråk" kan deles inn i tre?
Helge Høibraaten is Founder & CEO of Vimond Solutions AS. Thanks to his historical studies at UiB, he has learned to recognize how technology can disrupt a sector and ride the change toward success. Now he has a few tips to share with those wanting to start their own company.
Professor Mike Hulme, University of Cambridge, holdt en gjesteforelesning på Studentsenteret 6. september 2019. Forelesningen er nå tilgjengelig på podcast.
– Jeg blir aldri lei av å studere håndskrifter fra middelalderen. Selv om mitt kildemateriale er norsk, er det samtidig grunnleggende internasjonalt. Det gir forskningen et bredere perspektiv og tvinger frem et internasjonalt samarbeid, sier professor Åslaug Ommundsen.
SVTs forskere på prosjektet CALENDARS stiller med stand om Bergens årstider og primstaven på årets Forskningstorg.
I andre etasje, ved passasjen til Sydneshaugen skole, er det hengt opp tre plakatar med Holberg-motiv.
We are busy planning the Digital Narrative Network conference on 21st and 22nd November with an exhibition in the same week at the Faculty of Fine Art, Music and Design, featuring a keynote from N. Katherine Hayles and other special guests, alongside presentations of research from multiple faculties at UiB.
Hartmut Koenitz presented his lecture: 'Representation of Complexity – Interactive Digital Narratives Enabling Discourse for the 21st Century' organised by the Digital Narrative Network at the University of Bergen on September 12th 2019.
Det to dager lange seminaret "Digital Approaches to Transcribing and Analysing Medieval Texts" som ble holdt i Bergen 29.-30. august samlet akademikere fra sju europeiske universiteter for å utveksle kunnskap og erfaringer innenfor digital filologi.