Det humanistiske fakultet

Nyhetsarkiv for Det humanistiske fakultet

The CNA group is very happy to announce that the Research Council of Norway (Forskningsrådet) will fund the further development of CNA with NOK 12,000,000 over the coming years.
Forskningsrådet offentliggjorde 24. juni at 34 nye forskningsprosjekter ved UiB har fått tildelt midler. Se oversikten her.
Av 161 søknader blei SVT sin søknad Centre of Actionable Knowledges (AcKnowledges) plukka ut blant dei 36 som gjekk vidare til siste runde av utlysinga.
Forskningsrådet inviterer syv fagmiljøer ved UiB videre til runde to i utlysningen om å bli Senter for fremragende forskning (SFF).
- Med boken Verdensfilosofier vil vi gi en nyttig nyanse til forståelsen av likeverd i en global verden, sier forfatterne.