Det humanistiske fakultet

Nyhetsarkiv for Det humanistiske fakultet

I so fall kan du gå inn i «Dialektbasen for Sogndal», som førsteamanuensis i nordisk fagdidaktikk Ragnhild Lie Anderson står bak.
Alle AHKRs fag var representerte da fem nye stipendiater startet ved instituttet våren 2019. Nå er de for lengst i gang med både forskning og undervisning. Les presentasjon av prosjektene deres her.
Globale samfunnsutfordringer har avsatt midler til stimulering av faglig tverrfakultært samarbeid i 2020. Søknadsfrist 1. april 2020.
Tettere samarbeid mellom NORCE og Universitetet i Bergen (UiB) skal gi bedre og mer relevant forskning og innovasjon. En arbeidsgruppe utarbeider nå tiltak som skal forenkle samarbeidet.
Stipendiat Kari Anne Drangsland har fått en artikkel på trykk i det anerkjente tidsskriftet Time and Society.
Kirkeklokker som ringer ustanselig, våte sko og en streng, kristen gud som etter hvert fortrenger de norrøne. Bli med Popviten tilbake til middelalderen i anledning Bergens 950-årsjubileum.