Det humanistiske fakultet

Nyhetsarkiv for Det humanistiske fakultet

Ph.d.-kandidat Julia King har styrket engelskfaget og gitt studentene helt nye erfaringer. Hennes innsats belønnes med fakultetets utdanningspris 2021.
Gabriele de Seta forsker på hvordan vi samhandler med digitale medier i hverdagen. Nå får han Prisen for unge forskere for sitt fremragende arbeid.
Det ble i dag kunngjort at Holbergprisen 2022 tildeles amerikanske Sheila Jasanoff for hennes fremragende forskning innen vitenskaps- og teknologistudier. Nils Klim-prisen går til finske Elisa Uusimäki.
Lingvistikkprofessor Vadim Kimmelman mottar høythengende midler fra EU. Nå får han bygge et forskerteam som skal utforske ulike egenskaper i fem forskjellige tegnspråk.
Historieprofessor Yngve Flo mottek HFs formidlingspris for sitt omfattande formidlingsarbeid om norsk politikk.