Det samfunnsvitenskapelige fakultet

Nyhetsarkiv for Det samfunnsvitenskapelige fakultet

Flere fagmiljøer ved SV-fakultetet har oppnådd bevilgninger til viktige forskningsprosjekter innen Velferd, arbeid, migrasjon.
The Poverty Politics Research Group will host two international workshops in Norway in May and June 2012 -- one on the notion of trust and the other dealing with cosmopolitanism.
Workshop: 1-2. March 2012, Uppsala, Sweden
22. juli-kommisjonen gjennomførte 17. januar et internt seminar om terrorisme, der eksperter på området, deriblant Førsteamanuensis Jan Oskar Engene holdt innlegg.
Den amerikanske journalistikkforskeren Kevin Barnhurst, kommer for å snakke om utviklingen av amerikanske nyheter gjennom det siste århundret. Barnhursts innlegg er en del av forskningsprosjektet "Journalistiske nyorienteringers" seminarrekke.
Den som vinner nominasjonsvalgene i Iowa og New Hampshire, kan bli USAs neste president, skriver stipendiat Hilmar Langhelle Mjelde på BT-Bloggen