Det samfunnsvitenskapelige fakultet

Nyhetsarkiv for Det samfunnsvitenskapelige fakultet

- Public administration is about everything we are doing in national development, says ph.d. candidate Orest Masue. His project is about empowerment of school committees and parents in Tanzania. - It seems that the assumption “the more opportunity, the more empowerment” does not work here.
Kunnskapsminister Torbjørn Røe Isaksen vil legge ned det såkalte Duckert-utvalget, som professor Steinar Vagstad ved Institutt for økonomi, UiB skulle delta i.
En himmelropende dobbeltmoral i diskusjonen om reklamefinansierte buss-skur i Bergen, hevder Svensson
Professor i retorikk Jens Kjeldsen og en rekke andre forskere kommenterer tidligere usette bilder av John F. Kennedy
Med åpningstale av Edvard Hviding, paneldebatt om mennesket i klimaforandringer, annonsering av høstens fotokonkurranse og live musikk holdt Kula Kula-redaksjonen en velfortjent slippfest for den nye utgaven av Kula Kula i Kvarterets storelosje på torsdag kveld.
18. og 19. november deltar Institutt for økonomi og Bergen Center for Competition Law and Economics (BECCLE) i en workshop i nærings- og helseøkonomi i regi av Peder Sather-senteret ved University of California, Berkeley.
Hør professor i retorikk Jens Kjeldsen og stipendiat Trygve Svensson snakke om retorikk og politikk i Studentersamfunnets ferske podcast
Er usignerte lederartikler egentlig bare en blindtarm fra partipressens tid? Det mener Erik Knudsen og Magnus Hoem Iversen. Les deres kronikk i Bergens Tidende her!
Masterstudentane ved Institutt for samanliknande politikk arrangerte i oktober Sampolkonferansen 2013. Årets tema omhandla narkotikaproblem og utgjorde såleis en svært aktuell plattform for blant anna å diskutere narkotikapolitikken i Bergen.
Klimaendring, etno-biologi, maritim antropologi, politisk økologi, kystfiskere i Ecuador. Dette er bare noe av hva den nyansatte Amerikansk/Venezuelanske antropologen fokuserer på i sin planlagte PhD avhandling. Les mer om Michael Vina!
På onsdag sendes det ut 25 000 invitasjoner til å delta i Norsk medborgerpanel. Deltakerne får mulighet til å si sin mening om norsk samfunn og politikk.