Det samfunnsvitenskapelige fakultet

Nyhetsarkiv for Det samfunnsvitenskapelige fakultet

I juni kvart år reiser Svein Olaf Dahl og Atle Nesje på feltkurs frå vest til aust i landet. Med seg har dei masterstudentar i naturgeografi og geologi.
Ny artikkel på retorikkbloggen
Taleskriveren Bjørn Magnus Berge gjester Litteraturhuset.
Journalistikken forandres. Den engasjerer og irriterer, men forsvinner ikke. Tilgangen til nyheter og journalistikk er lettere og mer allestedsnærværende enn noen gang.
Market, Culture, and Micro-Business in Insular Southeast Asia
Jostein Gripsrud er redaktør for Relocating Television
Antologi om allmenn- kringkastingspolitikk
Fire bind om offentlighetsteori
Førsteamanuensis Ole J. Mjøs med ny bok publisert på nivå 2-forlaget Routledge.
Sampolkonferansen arrangeres av masterstudenter ved Institutt for sammenliknende politikk. Årets konferanse setter fokus på narkotikaproblematikk.
Hvordan har "finkultur" blitt etablert som begrep, om kulturforbruk og skillelinjer i det "egalitære" Norge ? Dette prøver Johs. Hjellbrekke og Vegard Jarness å svare på i NRK-programmet Spillerom.
Konferansen Recreating constitutions på Litteraturhuset 30. september samlet parlamentarikere og forskere fra Norge, Island, Storbritannia og Irland til debatt om grunnlovsendringer.
Edvard Hviding og Terje Tvedt holder spennende foredrag på Forskningsdagene 2013
Market, Culture, and Micro-Business in Insular Southeast Asia
I den oljeavhengige Stavangerregionen er bærekraft en stor utfordring. Bachelorstudenter i geografi er på saken.
Geografistudent Kristina Wensaas reiste på utveksling for å få internasjonal erfaring, bli meir sjølvstendig, læra eit nytt språk og oppleva ein anna kultur.
Onsdag 11. september skrev vår kollega Alf Gunvald Nilsen en invitert kommentar til det norske valget i den kjente britiske avisen The Guardian.

Sider