Det samfunnsvitenskapelige fakultet

Nyhetsarkiv for Det samfunnsvitenskapelige fakultet

Berit Hansen fullførte mastergraden i geografi våren 2011 og tok steget ut i arbeidslivet som trainee i Meland kommune.
The concept of ‘cosmopolitanism’ has become increasingly important in academic debates on diversity, but is often criticised for being too wide and unspecific to work as an analytical concept. 21-24 June a group of scholars gather in Bergen to explore how cosmopolitanism can best be theorised in order to help us understand diversity, both in contemporary societies and historically. The conference... Les mer
Økt stykkpris for helsetjenester reduserer ventetid og øker aktivitetsnivået ved sykehusene.
Den pågående økonomiske krisen er dyp og ikke forutsett, men det er ingen grunn til å mene at den er koblet til klima-, olje-, råstoff- eller matkriser i verden. Om noen år er økonomien tilbake på sporet igjen.
Feltarbeidet er en viktig del av mastergraden i geografi, og mange studenter reiser langt for å samle inn data til sin masteroppgave.