Det samfunnsvitenskapelige fakultet

Nyhetsarkiv for Det samfunnsvitenskapelige fakultet

Institutt for sammenliknende politikk har valgt ny ledelse for instituttet.
Universitetslektor Hilmar L. Mjelde ved Universitetet i Bergen tror ikke Sivert Høyem vil påvirke mange velgere ved å fronte politiske standpunkter
Sampol-konferansen 2009 har nå offentliggjort programmet til årets konferanse 7. og 8.oktober.
Det var ikke "Breakfast at Tiffany's" med Audrey Hepburn, men det var ikke langt unna. Fakultetsfrokost på Sjøfartsmuseet med det nye dekanatet på SV-Fakultetet ble en suksess.
Med alvorlige mennesker i kappe, viktige taler, god musikk, fin sang og annen ekstravagant bravour ble studieåret offisielt åpnet på Muséplass.
I 2011 blir det innført ny og fleksibel AFP-ordning i privat sektor. Offentlig sektor har valgt å stå utenfor. – De offentlig ansatte går glipp av en gullkantet deal, sier professor Alf Erling Risa ved Universitetet i Bergen.
Høstsemesteret ved Universitetet i Bergen begynner 10 august, og institutt for sammenliknende politikk har orienteringsmøter i uke 33.