Det samfunnsvitenskapelige fakultet

Nyhetsarkiv for Det samfunnsvitenskapelige fakultet

Hvordan er det å gjøre feltarbeid? Hva innebærer egentlig deltakende observasjon? Prøv deg som feltarbeider i en to ukers lang sommerskole i Georgia! Vi håper at sommerskolen kan gå som normalt sommeren 2022.
Gjennom valgemnet SAMPOL223: Democratic Transformations in Europe: Trends and Implications, finner studentene selv datasett og designer sin egen eksamensoppgave.
23. mai 2018 ble den første «March / Olsen Honorary Lecture» holdt i Universitetsaulaen.
Skandinavia har verdens mest sjenerøse ordninger for betalt foreldrepermisjon, men oppnår man ønsket effekt?
«Pust med magen, tro på det du gjør og drit oppi hva karriererådgivere i Dagens Næringsliv sier om hvordan man bygger egen merkevare» er rådet fra energianalytiker og forfatter, Martin Larsen Hirth.
Marija Slavkovik is an Associate professor of Information Science at UiB. She has spent the past ten years (including years as a student) in AI. She holds a masters in Computational Logic and a PhD in Informatics. Her doctoral thesis was in computational social choice (automated collective reasoning) and multi-agent systems. She has worked as postdoc on autonomous systems at the Department of... Les mer
Tidligere masterstudent, Gabriel Steinsbekk, har publisert en artikkel i NST. Artikkelen er basert på masteroppgaven han leverte i fjor.
Masterstudenter i manusutvikling for serier har vært i praksis hos ITV Studios og NRK.
- Et strålende eksempel på UiBs bånd til samfunnet rundt oss, sier prorektor Margareth Hagen.
Fulbright-stipendiat Derek Lackaff er imponert over fasilitetene i Media City Bergen, og mener internasjonal utveksling og deling av kunnskap er viktigere enn noensinne.