Det samfunnsvitenskapelige fakultet

Nyhetsarkiv for Det samfunnsvitenskapelige fakultet

Vår nye PREPARE-postdoktor Özlem Demirkol Tønnesen forklarer tyrkisk politisk twitter.
Bachelorkandidat i medie- og interaksjonsdesign, Hedvig Bache Hungnes, er medgründer på prosjekt som får støtte av UiB idé.
De neste 5 årene skal et stort, tverrfaglig prosjekt ved UiB flytte kunnskapsfronten innen kunstig intelligens (AI) med særlig søkelys på pålitelig og etisk utvikling i feltet. Programmet er støttet av EU og skal utdanne 19 forskere fra ulike disipliner til fremtidens forsknings- og teknologiledere.
Aldri før har så mange kandidater deltatt på fakultetets bachelor- og masterseremonier. Universitetsaulaen ble fylt opp til siste stol, hele tre ganger den 9. juni 2023.
Stemningen i Universitetsaulaen var både spent og høytidelig da Det samfunnsvitenskapelige fakultet inviterte alle sine bachelor- og masterkandidater til gradsfeiring fredag 9. juni.
— En brei gjennomgang av musikkfeltet er viktig, sier Nærland.
Pandemisenteret inviterer til workshop å trekke lærdommer fra bruken av smittevernloven i COVID-19 pandemien.
Ved Institutt for sosialantropologi, Universitetet i Bergen, er det ledig en fast stilling som førsteamanuensis i antropologi.
Globale samfunnsutfordringer har avsatt midler til stimulering av faglig tverrfakultært samarbeid i 2023 - søknadsfrist 2. oktober 2023
Urolige tider, klimakrise og svak kronekurs til tross - aldri før har så mange studenter ved Institutt for informasjons- og medievitenskap reist på utveksling.
«Likte du denne saken, liker du kanskje også denne?» Nesten 6 av 10 nordmenn er bekymret for hva de går glipp av grunnet personaliserte nyheter.
Student og interessert i tverrfaglighet og veiledning? Da kan du bli studentfasilitator i TVEPS!
Vi har to innleveringsfristar i 2023: 1. juni og 1. desember. Gratulerer til alle som har fullført mastergrad i geografi i år!
Jens Kjeldsen argumenterer for at mye av det som anses som tradisjonell formidling – som foredrag og presentasjoner – er usynlig, fordi det foregår i fora som ikke er offentlig for alle.
Førsteamanuensis ved Institutt for økonomi, Marc Goni, får publikasjonsprisen ved Det samfunnsvitenskapelige fakultet for 2023. Det vedtok fakultetsstyret 13. juni.
Styret ved Det samfunnsvitenskapelige fakultetet har tildelt Bjørnar Tessem og Lars Nyre Formidlingsprisen 2023 for arbeidet deres med spalten «Teknologi» i avisen Dag og Tid.
Institutt for geografi ønsker alle nye masterstudenter velkommen til studiestart!
Tenåringer gjør emosjonelt arbeid for å håndtere digital på- og frakoblingskultur, og har ulike vilkår for å lykkes.

Sider