Det samfunnsvitenskapelige fakultet

Nyhetsarkiv for Det samfunnsvitenskapelige fakultet

CET gratulerer Anand Bhopal, Esmeralda Colombo og Siddharth Sareen som nylig har fått finansiering gjennom CET Akselerator såkornsmidler.
SFI MediaFutures, Forskningssenter for ansvarlig medieteknologi og innovasjon ble offisielt åpnet med en koronavennlig og digital festsending.
Danningsemnet Global helse: Etikk, politikk og menneskerettigheter ved UiB set fokus på pandemiar og universitetet si rolle i komplekse og uoversiktlege samfunnsutfordringar.
The Centre for Economic Policy Research (CEPR) is a network of economists who collaborate through the Centre on a wide range of policy-related research projects and dissemination activities.
Hvordan vurderer og rettferdiggjør beslutningstakere i barnevernet, fylkesnemndene og domstolene adopsjon uten samtykke?
Professor Zuzana Murdoch ved institutt for administrasjon og organisasjonsvitenskap er medforfatter i ny artikkel med tittel “Legitimacy crises and the temporal dynamics of bureaucratic representation” i tidsskriftet Governance.
Per Lægreid er medforfatter i ny artikkel i tidsskriftet International Journal of Public Administration om bruken av digitale verktøy i sentralforvaltningen.
– Angrepet på Kongressen var på ingen måte overraskende. Egentlig fryktet jeg at det ville skje mye før. Det sier professor i Sammenliknende politikk ved UiB, Elisabeth Ivarsflaten.
Utviklingsstøtten hjelper de to tidligere masterstudenter med å videreutvikle seg som manusforfattere.