Det samfunnsvitenskapelige fakultet

Nyhetsarkiv for Det samfunnsvitenskapelige fakultet

Kina er mektig, enormt og i endring. Likevel har de fleste av oss lite kunnskap om landet. Sampol222; Chinese Politics and Society, skal gi sampolstudenter økt kunnskap om stormakten.
Call for contributions is open for the first edition of the Bergen International Student Conference with the theme “Climate and Society: Transformations in the 21st century”. The conference is organized by CET and the UiB Collaboratory and takes place 5th and 6th of April 2018. We invite student contributions from all disciplines.
Nora Svarstad Ytreberg ble tildelt Konkurransetilsynets pris for beste masteroppgave i konkurranseøkonomi.
Endre Tvinnereim har sammen med Michael Mehling publisert et brev i Nature med tittelen "Pricing not enough for deep carbon cuts".
I mitt masterprosjekt vil jeg belyse de forskjellige aspektene ved det som kalles regenerering eller byfornyelse i en fransk kontekst.
Skal bruke forskningsmidla til å forske på utfordringane frå det radikale høgre.
Maria Isabelle Bjørngaard Waade fullførte mastergraden sin i medievitenskap i 2016. Nå jobber hun som politisk kommunikasjonsrådgiver i Senterpartiet, og er ansvarlig for sosiale medier.
Imagining and experiencing the 'refugee crisis' (IMEX)
Vi har feiret vår kjære Arild Holt-Jensen med et jubileumsseminar. Det ble både hyggelig, morsomt og faglig interessant, en stemning som står helt i stil med jubilanten.
Geografi er studiet av menneske, samfunn, natur og miljø, og sammenhengen mellom disse. Her kan du få et lite innblikk i hvordan det er å studere geografi på Universitetet i Bergen.
Hva er fotojournalistenes rolle i en tid da nyhetsmediene flommer over bilder og video fra andre kilder ? Det er et av mange spørsmål som utforskes i nytt Special Issue av Nordicom Review. Astrid Gynnild er en av nummerets fire redaktører.