Det samfunnsvitenskapelige fakultet

Nyhetsarkiv for Det samfunnsvitenskapelige fakultet

Universitetsstyret tok torsdag eit endeleg vedtak i den omstridde saka om styringsformene ved institutta.
SV-fakultetet seiler i medvind inn i sommerferien. Søkertallene er svært gode og økonomien går svært bra.
Stein Kuhnle, professor in Comparative Politics, has written a an article called The Nordic Model: Ambiguous, but Useful Concept.
Åse Gilje Østensen, research fellow at the Departement of Comparative Politics, has published a book called "Outsourcing Peace?: The United Nations' Use of Private Security and Military Companies"
Leiv Marsteintredet, PhD scholar at the Department of Comparative Politics, has written a book on politics and democracy in the Dominican Republic
Det skal velges nytt styre for Det samfunnsvitenskapelige fakultet for perioden 2009 -2013.
Hilmar Langhelle Mjelde, vitenskapelig assistent ved institutt for sammenliknende politikk, har forsket på hvorfor Fremskrittspartiet har fått stadig flere medlemmer mens de fleste andre partier har hatt en sterk nedgang.
Eiendomsavdelingen har i løpet av våren sett gjennom universitetets arealbruk. Avdelingen ønsker nå å samle de administrative enhetene for å lette arbeidet for avdelingene og tilgjengelighetten for brukerne.