Det samfunnsvitenskapelige fakultet

Nyhetsarkiv for Det samfunnsvitenskapelige fakultet

Studenter fra fagområdene systemdynamikk og administrasjon og organisasjonsvitenskap har vunnet Casekonkurransen 2013 - vi gratulerer!
Institutt for sammenliknende politikk lyser ut to nye postdoktorstillinger. Begge stillingene er 3-årige og har søknadsfrist 2. mai.
Sampol-konferansen blir arrangert annethvert år av instituttets mastergradsstudenter. I år er narkotika tema for konferansen.
Stein Kuhnle og Cornelius Cappelen får VAM-midler til et stort samarbeidsprosjekt om arbeidsinnvandring og velferdsstatens moralske bærekraft.
Det Sino-Nordiske velferdsnettverket (SNoW) har publisert sitt første nyhetsbrev fra Fudan University i Kina.
Framveksten av e-forvaltning ses ofte som en mulighet til å bedre offentlig styring og redusere korrupsjon. Linde og Karlsson betviler påstanden i International Journal of Public Administration.
Dag Elgesem, Institutt for informasjons- og medievitenskap er utevnt som ny leder av programstyret for SAMKUL
Hertie School of Governance vil hedre Stein Kuhnle med et symposium for hans bidrag til forskning på sosialpolitikk og velferd. Göran Persson holder en innledende tale.