Det samfunnsvitenskapelige fakultet

Nyhetsarkiv for Det samfunnsvitenskapelige fakultet

Et halvt år etter at de første flyttet inn i Media City Bergen, er en rekke samarbeid mellom klyngpartnerne allerede etablert. Anne Jacobsen, leder av medieklyngen mener noe av det mest spennende og vellykkede er å koble forskning og utdanning med mediebransje og næringsliv.
Som samfunnsengasjert og interessert i miljø og natur, passa beskrivelsen av geografistudiet godt til Anne Sofie Hovden da hun skulle søke på studier. Studiet ser på samspillet mellom miljø, natur og samfunn.
Professor og instituttleder Tommy Staahl Gabrielsen fyller 60 år tirsdag 27. februar. Vi gratulerer med dagen!
Tre prosjektet får støtte fra Rådet for anvendt medieforskning. Magnus Hoem Iversen skal sjekke faktasjekken.
Den første utlysningen av CET Akselerator ga fem forslag, hvorav tre ble tildelt midler. Les mer om tildelingene her (på engelsk).
Send oss ditt forslag til rekrutteringsvideo innen 15. mars. Det beste forslaget premieres med kr 5000,-
Institutt for økonomi i samarbeid med UNI Research Rokkansenteret har fått tildelt 10 millioner fra Norges forskningsråd for å studere prosessene rundt frafall, omstilling og nedbemanning i norsk skole og arbeidsliv.
Institutt for økonomi og BECCLE har fått to meget kompetente forskere i II-er stillinger.
Sosialantropologen Edvard Hviding er en av tre UiB-forskere som er blitt tildelt millionbeløp gjennom Forskningsrådets prestisjefulle Toppforsk-program for sitt prosjekt Mare Nullius.
Ingrid hadde forventet et større kultursjokk da hun reiste til India som utvekslingsstudent. Starten skulle derimot vise seg å bli mer spennende enn den var vanskelig. Hun trivdes så godt at hun utvidet oppholdet - og tilbragte et helt år ved The University of Hyderabad.
Nadia Rojahn Martinsen, Eirik Rekve Thorsheim og Truls Lier la nylig bak seg sitt første semester ved Sampols mastergrad. Etter det Truls beskriver som en ilddåp av en læringsmetode i begynnelsen, kom en svært lærerik og sosial tid for de tre.