Det humanistiske fakultet

Nyhetsarkiv for Det humanistiske fakultet

Godt plassert i nordområda skapte Wessel og Wiig, to kvinner frå borgarskapet i sør, sine eigne livsprosjekt. Der spelte fotografiet ei viktig rolle. Bileta dei skapte gir eit innblikk i livet deira, men også i deira blikk på det samiske.
Seks fremragende og internasjonalt anerkjente historikere vil dele sin kunnskap og innsikt i forelesningsserien «Europa-Kina-relasjoner: Nasjonale perspektiver på forholdet til Kina i utfordrende tider».
Pilotprosjekter under UiB FRAM-fanen har startet opp ved tre institutter. – Prosjektet gir oss en god ramme og et driv til å se på egen virksomhet og jobbe videre med resultatene som kom fram i UiB FRAM-undersøkelsen, sier Anlaug Lid, administrasjonssjef ved Institutt for samfunnspsykologi.
The CNA group has the pleasure to welcome Luna de Souter to the team.
Er frihet mulig? Kan du bestemme hvilken retning livet ditt tar? Hvordan kan man leve et meningsfullt liv? Det var utgangspunktet for Lars Fredrik Händler Svendsen under Aarebrotforelesningen 16. januar.
Med selskapet Kulturminnekompetanse AS satsar Stian Suppersberger Hamre og Geir Atle Ersland på innovasjon med utgangspunkt i humanistisk forsking.