Institutt for geovitenskap

Nyhetsarkiv for Institutt for geovitenskap

Ny, unik DNA-teknologi har satt forskere i stand til å se på DNA hele 24 000 år tilbake i tid. De fant ut at de fleste fjellplanter ikke ble utryddet, men overlevde forrige varmeperiode. Hvordan klarte plantene det?
MSc. Jonathan Winfieldd Rheinlænder ved Institutt for geovitenskap og Bjerknessenteret for klimaforskning disputerte fredag 17. januar med avhandlingen: "The role of ocean circulation and sea ice in abrupt climate change"
Ansvarlige: Kikki (Helga) Flesche Kleiven og Ulysses Ninnemann og har fått tildelt 1.45 mill fra Thon stiftelsen til å utvikle studentaktiv læring i maringeologi og paleoseanografi