Institutt for geovitenskap

Nyhetsarkiv for Institutt for geovitenskap

Science artikkel av fire Bjerknes og UiB-forskere viser at endringer i havsirkulasjonen i Nordatlanteren kan gi langvarige klimakonsekvenser.
Forskningsrådet gir 70 mill. til ti unge forskere i Norge. En av dem er Bjarte Hannisdal.
Mange spennenede foredrag og aktiviteter ved Det matematisk-naturvitenskapelige fakultet. En god anledning til å treffe tidligere medstudenter og lærere og få faglig påfyll!
"Pluragrotta" brukes om den utforskede delen av elva Pluras underjordiske løp i nærheten av Mo i Rana i Nordland.
GEO inviterer hvert år representanter for samarbeidspartnere i industrien til seminar med forskning i sentrum
- Dersom du tenker på å reise, men ikke er helt sikker, hadde jeg reist. Du har ingenting å tape og man sitter igjen med mange gode opplevelser og minner som varer for livet. Det er bare til å hoppe i det! Dette er rådet fra Anna M. Ellingsæther som har tilbragt et semester ved University of Southampton.