Institutt for geovitenskap

Nyhetsarkiv for Institutt for geovitenskap

Havet som løsningen på store utfordringer var i fokus da klima- og miljøminister Espen Barth Eide besøkte MatNat-fakultetet.
Denne uken publiserte tidligere GEO PhD-student og PostDoc, Dr. Zhiyuan ('Keny') Ge (nå ved China University of Petroleum i Beijing), sammen med GEO-medforfatterne Nemec og Gawthorpe en artikkel i Science Advances.
Nylig ble to nye EU Horizon Europe (det nye EU-forsknings- og innovasjonsprogrammet) prosjektforslag, Geo-INQUIRE og Skills4EOSC, tildelt av EU-kommisjonen. EPOS (European Plate Observing System) ved Institutt for geovitenskap, UiB, har vært sterkt involvert i forberedelsene til disse to forslagene og vil delta aktivt i begge prosjektene i årene som kommer.
Teknologi, miljø, bærekraft, hav, utdanning, omstilling og fremtidssamfunnet er fokus når MatNat-fakultetet og Marineholmen forskningspark ønsker velkommen til folkefest for hele byen.
Professor Atle Rotevatn er den nye instituttlederen ved Institutt for geovitenskap (GEO), UiB. Første offisielle arbeidsdag var 3 januar, men han er ikke helt ny ved GEO.