Det humanistiske fakultet

Nyhetsarkiv for Det humanistiske fakultet

Jill, Ragnhild and Linn Heidi fra Machine Vision prosjektet introduserer databasen for første gang på Nordmedia i Malmø.
Vi er glade for å kunngjøre utnevnelsen av Nick Montfort, professor i digitale medier ved MIT, til en ansettelse som professor II med UiB Digital Culture. Montfort er kjent som både en kreativ forfatter og som kritiker og teoretiker av digitale medier.
Sluttkonferansen for prosjektet "Research Integrity in Norway (RINO)" ble holdt i Bergen 26. september 2019.
Førsteamanuensis i teatervitenskap Keld Hyldig har gitt ut "Ibsen og norsk teater. Del 1: 1850-1930" på Vidarforlaget.
Lær om greske og romerske byer, deres utforming, historie, arkeologi og vår felles europeiske kulturarv. Oppstart 2. april.
Postdoktor Redi Koobak forsker på #metoo i akademia.