Det humanistiske fakultet

Nyhetsarkiv for Det humanistiske fakultet

- Vi er privilegerte som har forskningstid lagt til stillingene våre. Som en av pilotene i FRAM har vi nå muligheten til å organisere oss på nye måter som kan frigjøre mer tid til sammenhengende forskning, sier Teemu Ryymin ved AHKR.
Antologien er et resultat av symposiet "Nation som kvalitet: 1800-talets litterära offentligheter och folk i Norden", som ble arrangert ved UiB i november 2019 innenfor rammen av førsteamanuensis Anna Bohlins forskning.
Det humanistiske fakultet har tre finalistar i konkurransen om å bli Senter for framifrå forsking. Alle tre vil få ei påskjønning frå fakultetet, uavhengig av om dei når heilt til topps.
Welcome to this digital seminar series, addressing various aspects of ageing in Premodern Europe from a gender perspective.
Velkommen til den nye seminarserien "Kjønn og aldring" organisert av Laura Cayrol-Bernardo: