Det humanistiske fakultet

Nyhetsarkiv for Det humanistiske fakultet

Han blir irritert når det er noe han ikke forstår, og skriver for å få klarhet.
- Då eg byrja på Statsraad Lehmkuhl, hadde eg akkurat fylt femten år. Det var vinteren 1954. Då traska eg opp på universitetshøgda her i marineuniform, fortel Kjell Helland. No har 76-åringen frå Sunnmøre fullført mastergraden i spansk ved Universitetet i Bergen.
Etter god respons på det nye faget Bedriftsutvikling og forretningsforståelse for kulturnæringen i 2014 videreføres fagtilbudet i 2015. Kurset gjennomføres i et samarbeid mellom HiB, Brak , KHiB, VISP og Griegakademiet.
Hvert år kommer en amerikansk foreleser til digital kultur for å undervise våre studenter i et år. Nå sier vi adjø til Kathi Inman Berens, men hilser snart Radhika Gajjala velkommen.
Denne våren fullfører åtte studenter sin mastergrad i utøvende disipliner. Instituttet har samlet alle avslutningskonsertene i en liten festival mellom 9. og 11. juni.
Boken er redigert av Ole T. Hjortland (Universitetet i Bergen) og Colin R. Caret (Yonsei University) og er første essaysamling innen temaet logikkens filosofiske grunnlag.
Hun er datanerd og litteraturviter og forsker på hvordan vi forteller historier på nettet.
Ny utgivelse fra et av Norges ledende tidligmusikkensembler.