Det humanistiske fakultet

Nyhetsarkiv for Det humanistiske fakultet

– De fleste ønsker å drive med forskning, men føler at de ikke har tid. Dette emnet ga meg muligheten, sier Ingrid Haugrønning (38).
Noe av det viktigste Marie har lært på universitetet er å være kritisk og hun synes skoleeksamener er en grusom vurderingsform.
Prisen for den beste elektroniske litteraturen i 2016 gikk til Scott Rettberg og samarbeidspartneres VR-fortelling om tortur.
Emnet som gir studenter praksis i arbeidslivet høster lovord: – En utmerket mulighet til å få kontakt med fremtidige arbeidsgivere!
Grieg Research School in Interdisciplinary Music Studies (GRS) arrangerer sitt sommerkurs i tiden 7. – 10. juni på Høgskolen i Bergen under tittelen «Beyond communication? Musical challenges in a transforming society».