Det humanistiske fakultet

Nyhetsarkiv for Det humanistiske fakultet

Ramona Harrison was born in Austria, educated in the US and is employed in Norway. But her academic heart belongs to Iceland.
Det var egentlig økonom Sofie Lekve skulle bli, men hun fant til slutt lykken på filosofi.
Silje-Mari Geithus (21) fra Førde dro til Kina etter videregående. Nå er hun i gang med en bachelorgrad i kinesisk på Universitetet i Bergen.
Marie von der Lippe er utrolig glad i å samarbeide. Ikke bare med kollegaer, men også med ungdommene hun forsker på.
– Dette er stas! Professor Kyrre Kverndokk skal lede et nytt forskningsprosjekt om tidsforståelse av klimakrisen.
«Hvoslef Chamber Works No. III» er den tredje i en serie på ni CD-er med Ketil Hvoslefs samlede kammermusikk.
Svein Atle Skålevågs forskning om hvordan rettstaten Norge behandler tilregnelighetsspørsmålet har slått an.
På Haukeland Universitetssykehus tilbyr Helse Bergen musikkterapi både som behandling og som et tilbud som gjør sykehushverdagen litt bedre for barn og unge. Sykehuset legger også til rette for forskning og praksisplasser.
Kyrre Kverndokk er over gjennomsnittet opptatt av hvordan mennesker tolker verden rundt seg.