Det humanistiske fakultet

Nyhetsarkiv for Det humanistiske fakultet

Marie Curie-postdoktor Claus Halberg forteller om sin forskning.
Documentation of the Digital Narrative Network's first event with guest lecture by Søren Pold: Meta Interface Character - Narrative as Critical Aspect.
Richard Holton Pierce var en høyt skattet fagperson og kjær venn for mange ved Universitetet i Bergen, som han tjente trofast i mer enn en mannsalder.
Rekrutteringen av unge forskere med middelalderen som fagfelt er godt nytt for forskningsmiljøet ved UiB. Elleve ph.d.-kandidater var nylig samlet for å knytte kontakter på tvers.
Tema for vår forrige workshop på Solstrand Hotel var Machine Vision databasen som vi er i ferd med å utvikle. Vi nærmer oss et datasett som vil gi oss mye rikere informasjon om maskinsyn i hverdagen.
I jordbruksesongen i Mali er bøndene avhengige av regn til rett tid. No blir værtenesta yr.no tilpassa for å kunne nyttast i regnsesongen i det afrikanske landet.
Hva jobber arkitekt og stipendiat på SKOK, Anders Rubing, med?