Det humanistiske fakultet

Nyhetsarkiv for Det humanistiske fakultet

Forskere ved UiB lanserer ny bok i forbindelse med sluttføring av MAGIC-prosjektet. Utgivelsen består blant annet av prosjektmedlemmenes tankevekkende og radikale ideer om bærekraft.
Vi tar nå imot søknader om seks parallelle kurs med tverrgående keynotes og virtuelle sosiale arrangementer. BSRS 2021 vil være en hel-digital PhD-forskerskole.
Northern European Reformations. Transnational Perspectives. Edited by James E. Kelly, Henning Laugerud, Salvador Ryan.
I tre uker lå de på kne ytterst i havgapet, i all slags vær, og fant spor etter mange tusen år gammel menneskelig aktivitet. Nå er årets feltkurs over, men vi rakk heldigvis å avlegge dem et besøk før masterstudentene dro tilbake til Bergen. Hjartøy gjemmer på funn for mange masterkull fremover.