Det samfunnsvitenskapelige fakultet

Nyhetsarkiv for Det samfunnsvitenskapelige fakultet

Sammen med sin britiske kollega fra King's College London, Shereen Hussein har Karen Christensen skrevet en artikkel om mannlige migranter i omsorgsarbeid i Storbritannia.
International Long Term Care Policy Network ved LSE i London, har en intervjuserie hvor Karen Christense har blitt intervjuet om karakteristika og utfordringer i norsk eldreomsorg.
Postdoktor Teije Hidde Donker sier hans forskning og emne er om et “hett tema” som også relateres til debatten om terrorisme og trusselen om radikalisme i Europa og Norge.
Studentenes fagutvalg binder studenter og institutt sammen og bidrar til et meget godt sosialt og faglig miljø.
Andrea Sundbø ville ha arbeidserfaring under studietiden. Hun brukte sine frie studiepoeng til et praksisopphold hos Bergen Næringsråd.
Ettersom jeg er en kontrollfreak, ville jeg ha alt klart til jeg reiste ned. Det viste seg å være relativt forgjeves, da Frankrike er et land der man må ta det litt som det kommer. Det blir du vant til, så slapp av og ta deg en kaffe mens du venter på at franskmennene kommer tilbake fra lunsj.
- Faget gir kunnskap som er helt uvurdelig for å forstå verden vi lever i, sier Kajsa Amundsen. Sammen med Malin Kleppe loser hun bachelorstudentene gjennom spennende diskusjoner, antropologiske klassikere og artikler som aldri tar slutt. Vi har tatt en prat med de to undervisningsassistentene.
Jonas Linde, professor ved Institutt for sammenliknende politikk, har sammen med Stefan Dahlberg fått to nye artikler om "vinner-taper-gapet" publisert.
Netflix har kjøpt Terje Tvedts film "En reise i vannets fremtid". Den ligger ute under navnet “The Future of Water”
Kjetil G. Lundberg (UniReseach Rokkansenteret) og Liv Johanne Syltevik (Sosiologisk institutt) har publisert en artikkel i Journal of Organizational Ethnography om hverdagslivet på NAV-mottak.
Her kan du lese Energethics-prosjektets ferskeste feltrapport fra Tyrkia.