Det samfunnsvitenskapelige fakultet

Nyhetsarkiv for Det samfunnsvitenskapelige fakultet

Aleksander Nygård Tonheim vant "Best Student Paper Award" under den 16. internasjonale konferansen i "Informatics, Management and Technology in Healthcare".
Ronya Reitan Solberg er på utveksling til Universidad de Antióquia i byen Medellín i Colombia. Her kommer en hilsen med hennes første inntrykk av byen og universitetet.
Teknologibloggen skal analysere medienes møte med ny og "farlig" teknologi. Kunstig intelligens-baserte verktøy står sentralt.
Hordaland Fylkeskommune, Skyss og Bergen Kommune sikret nylig 12,5 millioner kroner til «MUST – mobilitetslaboratorium for utvikling av smarte transportløsninger». CET skal spile en sentral rolle i realiseringen og av dette prosjektet.
Nikolas Dale Skjerping tilbragte høstsemesteret etter endt bachelorgrad i praksis hos Austevoll kommune, en beslutning han i dag er svært glad for.
- Jeg valgte å reise på utveksling for å oppleve nye opplevelser gjennom å bo i et nytt land og gjennom å leve i en internasjonal boble som man ofte gjør på utveksling.
I august arrangerte European Association for Social Anthropologists (EASA) sin 15. konferanse, denne gangen i Stockholm. Institutt for sosialantropologi var godt representert med totalt ni ansatte, derav også forskere fra Energethics-prosjektet.
I august deltok Energethics forskere på EASA konferansen: Staying – Moving - Settling i Stockholm. Vi presenterte papers i panelene ‘Energy in Motion’ og ‘Globalized Workers and Trade Unionism’.
Prosjektet skal i første omgang undersøke hva som skal til for at læreren skal kunne bruke spill som et verktøy for å gi elevene gode læringsopplevelser.
Denne uken starter 43 studenter på sin mastergrad i sammenliknende politikk. De kan se frem til store faglige utfordringer og belønninger.
Over 150 studenter begynte denne uken på sin bachelorgrad i sammenliknende politikk. Instituttet ønsket det nye kullet velkommen med lunsj og en introduksjon til instituttet.
Rundt 30 nye Europastudenter var denne uken invitert på Fagdag i regi av Institutt for sammenliknende politikk. Her ble studentene gjort kjent med instituttets historie og mulighetene de har framfor seg, og fikk høre om rutinerte studenters erfaringer og opplevelser.
Våre nye studenter har endelig ankommet Bergen og UiB!