Det samfunnsvitenskapelige fakultet

Nyhetsarkiv for Det samfunnsvitenskapelige fakultet

Senter for undersøkende journalistikk (SUJO) er tatt opp som medlem av Global Investigative Journalism Network (GIJN).
Vi tar nå imot søknader om seks parallelle kurs med tverrgående keynotes og virtuelle sosiale arrangementer. BSRS 2021 vil være en hel-digital PhD-forskerskole.
Er du student og vil arbeide med en konferanse eller studentdrevet emne i Bærekraftig innovasjon ved UiB?
Med den pågående korona-situasjonen måtte vi tenke litt annerledes i forhold til masterstudentene som er tilkoblet til CET. Vi har gleden av å lansere det CET Masterstudent Nettverk.
Erik Knudsen og Magnus Hoem Iversen, begge postdoktorer ved instituttet, vant Norsk medieforskerlags for beste vitenskapelige artikkel 2020.
Professor Lars Nyre tok i dag mot 5 millioner kroner fra DIKU for å videreutvikle innovasjonspedagogikk for medieutdanninger.
Forskere fra Institutt for informasjons- og medievitenskap og Institutt for samfunnspsykologi ved Universitetet i Bergen har fått støtte for å gjennomføre et korona-prosjekt.
Hvorfor elsker kvinner Even og Isak?
Hver uke arrangerer GEOGIS-gruppen workshoper på instituttet, og ca. annenhver uke blir det holdt presentasjoner av bl.a. professorer, PhD-studenter og eksstudenter som demonstrerer diverse GIS-metoder i praksis.
Professor Ragnhild Muriaas ved Universitetet i Bergen starta yrkeskarrieren som DJ. No undersøkjer ho kva strengar som må spelast på for å setje fotavtrykk i politikken.