Det samfunnsvitenskapelige fakultet

Nyhetsarkiv for Det samfunnsvitenskapelige fakultet

Jakob Grandin disputerte 23.11.2022 for ph.d.-graden ved Universitetet i Bergen med avhandlingen "Sustainability here and now".
Senter for undersøkende journalistikk ved Universitetet i Bergen etablerer nå en erfaringsbasert master i undersøkende journalistikk.
20. Februar kommer Professor Brita Ytre-Arne med en boken "Media use in Everyday Digital Life".
Stipendiat Mehri Agai publiserer artikkel om Digital frakobling og identitet i Journal of Computer-Mediated Communication.
Arjan Schakel er nylig ansatt som professor i sammenliknende regionalt demokrati ved Sampol. Han har siden 2019 vært forsker ved instituttet og ledet Trond Mohn starting grant prosjektet "Strengthening Regional Democracy".
Universitetet i Bergen får støtte til samarbeid med et av USAs fremste statsvitenskapelige miljø og til praksis innen journalistikk i verdens mest spennende politiske trykk-koker: Washington D.C.
Infomedias masterstudenter i undersøkende journalistikk (UJO) får hospitere i verdens mest spennende politiske trykk-koker: Washington D.C, mens amerikanske journaliststudenter ved American University får oppleve sosialdemokratiet og Nobels fredsprisnasjonen Norge gjennom et helt nytt samarbeidsprosjekt kalt Bridging Investigative Journalism.
Professor Sigve Tjøtta vant Samfunnsøkonomen sin artikkelpris for 2021 og halve 2022.