Det samfunnsvitenskapelige fakultet

Nyhetsarkiv for Det samfunnsvitenskapelige fakultet

Institutt for sammenliknende politikk og Sammen Karriere har gitt masterstudentene en smakebit på arbeidslivet.
Thea Gregersen disputerte 23.9.2022 for ph.d.-graden ved Universitetet i Bergen med avhandlingen "Climate change perceptions across Europe. From climate change beliefs to climate change mitigation behaviors."
Arjan Schakel og Alexander Verdoes har vært med på å utvikle det nylig lanserte "European Regional Democracy Map" (ERDM) - En interaktiv hub som gir forskere, studenter og "folk flest" anledning til å utforske og sammenligne et bredt spekter av data om det regionale demokratiet i Europa og EU.
Velkommen til workshop om omstilling i bytransport. Frist for påmelding 14.oktober.
TV-serien "Rykter," som i disse dager har premiere på NRK, mobiliserer kreative krefter som springer ut av fagmiljøet rundt masterutdanningen i manusutvikling for serier ved UiB.
At professorane Regine Paul og Lars Nyre er eineståande undervisarar har studentane visst lenge, men no har dei det svart på kvitt! Begge har no blitt meritterte til den gjeve tittelen «framragande undervisar».
Fredag åpnet endelig Ulrike Pihls hus offisielt etter lang tids oppussing. Huset er renovert, og rommene er gjort mer åpne for å gjøre lokalene triveligere og mer anvendelig for studenter og ansatte.
Jana tok doktorgraden ved Sampol i 2020 og kommer nå "hjem" for å forske på politisk representasjon, politiske partier og valg.
Professor Kristine Jørgensen og Infomedia får 12 millioner kroner fra Norges Forskningsråd for å se nærmere på menns subjektive opplevelser av spill som kjønnet arena og dermed skape bedre innsikt i hvordan menn opplever det økte mangfoldet i spillverdenen.