Det medisinske fakultet

Nyhetsarkiv for Det medisinske fakultet

Valgprotokoll for fakultetsstyrevalg 2021 - 2025
Magnus Holmøy Bratteberg og Håkon Gulliksen er noen av de første studentene som fullfører forskerlinjen ved Institutt for klinisk odontologi. De forteller om spennende studieår med forskning, undervisning og reising.
Et demensfritt samfunn er målet til professor Ryuta Kawashimas forskningssenter Smart-Aging Research Center.
Broegelmanns forskningslaboratorium har forsket på immunsystemet i 60 år.
Da får du en ny sjanse her.
Høyesterettsdommer og årets æresalumn, Magnus Matningsdal, satt ikke bare på lesesalen i studietiden – han spilte også fotball på UiB-laget «Jæren stein og grus».
Nordiske stipendiater i ­samfunnsfarmasi og klinisk farmasi var samlet til ­­inspirerende ­seminar i Danmark.
- Unødvendig mange har kuttet ut gluten i kostholdet uten å være verken allergiske eller intolerante, skriver nylig utdannet klinisk ernæringsfysiolog Hanna Fjeldheim Dale i en kronikk i BT.
Verdens helseorganisasjon (WHO) har etablert 5.mai som Verdens håndhygienedag.
Uganda er hyllet for sin strategi for å bekjempe hiv og aids. Fra begynnelsen av 1990-tallet til 2005 ble andelen hiv-smittede redusert fra 18 til 6,4 prosent. Men nå stiger tallene igjen.
Bergens farmasistudenter blir raskere hvert år!
Ei ny studie frå UiB viser at Hordalendingar som er fysisk aktive har lågare risiko for å døy enn andre – og at det faktisk ikkje er så mykje som skal til!