Det medisinske fakultet

Nyhetsarkiv for Det medisinske fakultet

Høstens tverrfaglige seminarmøter starter med et viktig tema.
Ein spesiell genvariant kan vere ein del av forklaringa på auka feittlagring blant halvparten av befolkinga. Funnet kan gje nye og meir målretta behandlingar i framtida.
En artikkel som utgår fra Kristian Gerhard Jebsen Senter for MS Forskning om Fingolimod og cerebellær remyelinisering i cuprizonemodellen, er publisert i det internasjonale tidsskriftet Journal of Neuroimmunology.
Det startet allerede på 90-tallet, og da det nye odontologibygget ble tatt i bruk ble tannlege stolene fra det gamle instituttbygget i Årstadveien 17 sendt til Addis Ababa University. Nå skal samarbeidet utvides til utveksling av undervisningsressurser. Denne uke er førsteamanuensis Harald Gjengedal og PhD-kandidat og kirurg Cecilie Gjerde reist ned til Addis Ababa for å forelese i protetikk og... Les mer
Mandag 10. august markerte fakultetet starten på eit nytt studieår ved å ønske velkomen til ca. 350 nye studentar til studieprogramma tannpleie, ernæring, farmasi, odontologi og medisin.