Det medisinske fakultet

Nyhetsarkiv for Det medisinske fakultet

Her finner du alle møter i forskningsgruppen i fysioterapi i høst 2014.
Kreftforeningen har tildelt 7 millioner kroner over 4 år til CCBIO-prosjekt ledet av professor Bjørn Tore Gjertsen.
Influensaforskarane ved fakultetet har fått ei etterlengta økonomisk innsprøyting, og skal no bli ein del av eit stort, europeisk influensanettverk. –Eg er ekstremt glad for dette, seier Rebecca Cox – førstedama i prosjektet.
Den som har slektninger som lider av cerebral parese, risikerer å få barn med samme diagnose. Jo nærmere slektning, jo større er risikoen.
Hvis barn får i seg for lite vitamin B12, kan det påvirke deres evne til å lære resten av livet.
Dette er et ettårig prosjekt initiert av Nasjonal kompetansetjeneste for multippel sklerose, Helse Bergen. Torild Mauseth er ansatt som prosjektleder i 50% stilling fra august 2014.